Növényi alapú italok reggeli kávéval

A Danone Magyarország 2024-ben ismét részt vett egy régiós kutatásban, amely öt kelet-közép-európai országban vizsgálta a fogyasztók étkezési szokásait. A felmérés célja az volt, hogy megértse, milyen a fogyasztók kapcsolata a növényi alapú étrendekkel, és mely állati eredetű élelmiszereket helyettesítik leggyakrabban növényi alternatívákkal.

A Fenntarthatóbb Étrendek Népszerűsége

A Danone Magyarország már harmadik éve végez kutatást a flexitáriánus étkezésről, amely a fenntarthatóbb étkezés egyik formája. A felmérésben résztvevő öt ország (Magyarország, Románia, Csehország, Szlovákia, Bulgária) adatai szerint a növényi alapú termékek továbbra is népszerűek, különösen a városokban és a fiatalok körében. A leggyakrabban a tejet helyettesítik növényi italokkal, mint például a zab-, mandula- és kókusztej. Ezek az italok általában reggel vagy kávézáskor kerülnek az asztalra.

A Magyar Lakosság Diétázási Szokásai

A felmérésből kiderült, hogy Magyarországon a lakosság 31%-a követ valamilyen önként vállalt diétát, beleértve a vegetáriánus, vegán és flexitáriánus étrendet is. A flexitáriánusok tudatosan csökkentik az állati eredetű élelmiszerek fogyasztását, és növényi alternatívákkal helyettesítik őket.

A Növényi Alapú Táplálkozás Népszerűsége

Miskolczi István, a NÉGYOSZ ügyvezetője szerint a magyar társadalom egyre nyitottabb a növényi alapú táplálkozásra. A kutatásból kiderült, hogy a fiatalabb generációk különösen szignifikánsan választanak növényi alapú italokat, ami fontos előrejelzés a jövő fogyasztási szokásaira nézve.

A Fogyasztási Szokások Különbségei

A kutatás alapján minden harmadik fogyasztó legalább alkalmanként helyettesíti az állati eredetű élelmiszerek egy részét növényi eredetű alternatívákkal. Az indokok közül az egészségmegőrzés a leggyakoribb (46%), majd az íz, a környezetvédelem és az ételintolerancia következnek. A növényi alapú italok fogyasztása különösen a nőkre jellemző, akik kávézáshoz, sütés-főzéshez, vagy akár magában is fogyasztják ezeket.

A Kávézás Élményének Fokozása

A Danone kutatásából kiderült, hogy a fogyasztók körében kialakult egy minta: legtöbben a kávézáshoz választják a nem tejalapú italokat. Az Alpro Barista termékcsalád az egyik legfontosabb, dinamikusan fejlődő szegmens a vállalat portfóliójában.

Az Egészséges Életmód és Fenntarthatóság Fontossága

Ma már nem lehet figyelmen kívül hagyni a vállalatok fenntarthatósági felelősségvállalását és a termékeik környezeti hatásait. A Danone számára kiemelten fontos, hogy olyan termékeket kínáljon, amelyeknek kisebb a környezeti lábnyoma, és ez a fogyasztók számára is fontos szempont. Az egészséges életmódra való törekvés és a változatos ízvilág miatt egyre többen választanak növényi alapú italokat más termékek helyett, főleg kávézáskor.

Összefoglalás

A kutatás eredményei szerint a növényi alapú étrendek iránti érdeklődés Magyarországon is növekszik, és egyre többen választanak fenntarthatóbb étrendeket, különösen a fiatalabb generációk körében.

Nyers Marcell

Recent Posts

Fat Mama brunch – amikor a reggeli és az ebéd összeér egy falatnyi rock’n’rollban

Nem csak reggeli. Nem csak ebéd. Ez brunch a Fat Mamában. A brunch Budapesten már…

2 nap ago

A legfinomabb BBQ csirkemell pác – gyors, házi recept grillezéshez vagy serpenyőhöz

Ha te is unod már a só-bors-olaj szentháromságát, és szeretnéd, hogy a csirkemell végre ne…

6 nap ago

Roppanós édesburgonya falatok. A tökéletes sós nasi egy őszi estéhez

Szereted a ropogós dolgokat? És az édesburgonyát? Na akkor most figyelj. Ezek a sütőben sült…

6 nap ago

Üveg előtetők: tervezési tippek, terhelés, beszerelés

Az üveg előtetők nemcsak elegáns és modern megjelenést biztosítanak egy épület homlokzatának, hanem praktikus védelmet…

6 nap ago

Fenntarthatóság az acélban – tapasztalatok a környezetbarát építési megoldásokban

A modern építőipar egyik legnagyobb kihívása a fenntarthatóság. Egyre több beruházó és tervező keresi azokat…

6 nap ago

Húsgolyók, amik után bárki feleségül kérne

Vannak ételek, amiknél az első falat után már nem kérdés, hogy „maradj még”. Ezek a…

7 nap ago