A Danone Magyarország 2024-ben ismét részt vett egy régiós kutatásban, amely öt kelet-közép-európai országban vizsgálta a fogyasztók étkezési szokásait. A felmérés célja az volt, hogy megértse, milyen a fogyasztók kapcsolata a növényi alapú étrendekkel, és mely állati eredetű élelmiszereket helyettesítik leggyakrabban növényi alternatívákkal.
A Danone Magyarország már harmadik éve végez kutatást a flexitáriánus étkezésről, amely a fenntarthatóbb étkezés egyik formája. A felmérésben résztvevő öt ország (Magyarország, Románia, Csehország, Szlovákia, Bulgária) adatai szerint a növényi alapú termékek továbbra is népszerűek, különösen a városokban és a fiatalok körében. A leggyakrabban a tejet helyettesítik növényi italokkal, mint például a zab-, mandula- és kókusztej. Ezek az italok általában reggel vagy kávézáskor kerülnek az asztalra.
A felmérésből kiderült, hogy Magyarországon a lakosság 31%-a követ valamilyen önként vállalt diétát, beleértve a vegetáriánus, vegán és flexitáriánus étrendet is. A flexitáriánusok tudatosan csökkentik az állati eredetű élelmiszerek fogyasztását, és növényi alternatívákkal helyettesítik őket.
Miskolczi István, a NÉGYOSZ ügyvezetője szerint a magyar társadalom egyre nyitottabb a növényi alapú táplálkozásra. A kutatásból kiderült, hogy a fiatalabb generációk különösen szignifikánsan választanak növényi alapú italokat, ami fontos előrejelzés a jövő fogyasztási szokásaira nézve.
A kutatás alapján minden harmadik fogyasztó legalább alkalmanként helyettesíti az állati eredetű élelmiszerek egy részét növényi eredetű alternatívákkal. Az indokok közül az egészségmegőrzés a leggyakoribb (46%), majd az íz, a környezetvédelem és az ételintolerancia következnek. A növényi alapú italok fogyasztása különösen a nőkre jellemző, akik kávézáshoz, sütés-főzéshez, vagy akár magában is fogyasztják ezeket.
A Danone kutatásából kiderült, hogy a fogyasztók körében kialakult egy minta: legtöbben a kávézáshoz választják a nem tejalapú italokat. Az Alpro Barista termékcsalád az egyik legfontosabb, dinamikusan fejlődő szegmens a vállalat portfóliójában.
Ma már nem lehet figyelmen kívül hagyni a vállalatok fenntarthatósági felelősségvállalását és a termékeik környezeti hatásait. A Danone számára kiemelten fontos, hogy olyan termékeket kínáljon, amelyeknek kisebb a környezeti lábnyoma, és ez a fogyasztók számára is fontos szempont. Az egészséges életmódra való törekvés és a változatos ízvilág miatt egyre többen választanak növényi alapú italokat más termékek helyett, főleg kávézáskor.
A kutatás eredményei szerint a növényi alapú étrendek iránti érdeklődés Magyarországon is növekszik, és egyre többen választanak fenntarthatóbb étrendeket, különösen a fiatalabb generációk körében.
A konyhában színt, illatot és ízt ad minden ételnek, de a kurkuma ennél jóval többre…
A karácsony nem december 24-én kezdődik. Sokkal előbb. Talán akkor, amikor egy hideg reggelen kinyitod…
Vannak filmek, amik azért születnek, hogy elgondolkodtassanak. Aztán vannak karácsonyi filmek, amik csak azért, hogy…
Kevés kellemetlenebb dolog van annál, mint amikor betegen az ember elveszíti az ízek és illatok…
Felnőtteknek szóló tartalom!A cikk alkoholos italról szól, fogyasztása csak 18 éven felüliek számára ajánlott. Kérjük,…
Sült csirkét ennél Budapesten, ami kívül ropogós, belül omlós? A Blaha Chicken Tenders felfedi, mi…