Tudatos

Egyre kevesebb műanyagot használ a Lidl

Fontos számunka a környezetvédelem, így nem véletlenül kaptuk fel a fejünket a hír hallatán, miszerint a Lidl Magyarország még a korábbiakhoz mérten is csökkenti műanyag felhasználását: ezúttal a gyümölcsök és a zöldségek terén eszközölt változásokat. 

A műanyagmentes-fejlesztésnek hála a vállalat évi 17 tonna műanyagot képes megtakarítani, amely közel sem hangzik kis mennyiségnek. Nem kell egyébként nagy változtatásokra gondolni: például a Golden, Idared, Fuji, Gála és Jonagold termékek esetében annyit változtattak, hogy a műanyag sorolóbetéteket papírtálcákra cserélték, míg a 3 db-os zöld csípős paprika, a Red Chief és Granny Smith esetében a 4 db-os kiszerelést átállították lédig (azaz nem előre csomagolt) változatra – így ez utóbbi esetében a csomagolásból 100 százalékban eltávolításra került a műanyag.

A Lidl egyébként már korábban is fontosnak tartotta a környezetbarát technológiát: 2018-ban például célul tűzte ki, hogy 2025-re 20 százalékkal csökkenti a műanyag felhasználását, saját márkás termékek csomagolóanyagainak 100 százalékát pedig újrahasznosíthatóvá teszi. Fontos még, hogy a Lidl 2018-ban végleg megszabadult az egyszer használatos műanyagok forgalmazásától, úgy mint a szívószálak, a műanyag poharak, a műanyag tányérok és evőeszközök, valamint a műanyag fültisztító pálcikák.

Forrás: UNWTO

A vállalat még ezen felül is tesz a tudatos és átlátható vásárlásért, ugyanis létrehozta saját „Felelősen csomagolva” logóját, amely csakis azokra a termékekre kerülhet rá, amelyek megfelelnek az alábbi kritériumrendszernek:

  • a csomagolóanyag legalább 80 százalékban újrahasznosítható; vagy
  • legalább 30 százalékban újrahasznosított csomagolóanyagot tartalmaz; vagy
  • a csomagolóanyag fenntarthatóbb alternatív anyagból áll; vagy
  • legalább 10 százalékkal csökkent a csomagolóanyag vagy annak súlya

[tds_note]A Lidl saját működési folyamatiban is hangsúlyossá tette a fenntarthatóság és a tudatos vásárlás elveit, amelyek érdekében – az említetteken túl  – még edukatív aktivitásokat szervez, legutóbb például a szelektív hulladékgyűjtés témájában fejlesztett applikációt és hirdetett versenyt követői számára.[/tds_note]

[sc name=”facebook” ]

Éva Benke

Recent Posts

Recession pop 2025 – mi ez, és miért dobja fel a hangulatod válságidőben?

Mikor épp nehézségek között élünk – legyen szó gazdasági bizonytalanságról, inflációról vagy globális konfliktusokról –…

2 nap ago

Sakktábla saláta recept – a legújabb nyári trend, amit látnod és kóstolnod kell!

A gasztronómia világát 2025 nyarán egy meglepően játékos, mégis stílusos ételtrend uralja: a checkerboard saláta,…

2 nap ago

Menopauza és étkezés – miért legyünk egészségközpontúak, nem fogyókúrázók?

A Time magazin érvelése szerint a menopauza túl gyakran jelenik meg diétás kontextusban, ami mentális…

3 nap ago

Sminkeltávolítás 2 perc alatt – női praktika reggelre

Ha a reggeli rohanásban nincs időd arcápolásra, ez a gyors trükk segít frissen kezdeni a…

3 nap ago

Bögre csokis süti fél perces élvezettel

Gondoltad volna, hogy egy mennyei, krémes csokoládés süti elkészíthető mindössze 5 perc alatt? Ez a…

3 nap ago

Miért jó, ha magyar terméket választunk? Most már tudományosan is megéri!

Egy megbízható kis piros-fehér-zöld jelzés a csomagoláson, amit egyre többen keresünk a boltokban – és…

3 nap ago