Szeptember 29-én ünnepeljük a kávé világnapját és az ehhez kapcsolódó hagyományokat, melyek az elmúlt harminc évben Magyarországon is jelentős változáson mentek keresztül.
Míg a rendszerváltás előtt első sorban koffeintartalma miatt ittuk az italt, manapság egyre fontosabbá válik a kávé élvezeti értéke, ezzel párhuzamosan pedig nő a minőségi termékek iránti kereslet.
A magyar felnőtt lakosság átlagosan 40 ml kávét fogyaszt egy nap, a teljes napi folyadékbevitelük pedig 8%-ban ebből áll. A legnépszerűbbek az őrölt, pörkölt kávétípusok; felmérések szerint ezek a teljes összfogyasztás 66%-át teszik ki. A kávérajongók 65%-a espresso-ként issza italát, de a fogyasztók kicsivel több, mint fele a tejes változatot is kedveli. És bár felfutóban vannak a specialty kávékat kínáló kávéházak, a legtöbben még mindig
otthon, egyedül vagy partnerük társaságában fogyasztják el a napi adagjukat.
De fenntartható gazdálkodási módszerek és beszerzés nélkül hamarosan búcsút inthetünk több kávéfajtának is. Az éghajlatváltozás, a növénybetegségek és a kimerülő természeti erőforrások veszélybe sodorták a kávétermesztés jövőjét, ezért a kávéipar fennmaradásának feltétele, hogy aktívan tegyen a termőterületek megóvásáért és a kávétermelő közösségek támogatásáért.
A NESCAFÉ egészen a kezdetektől, vagyis már több mint 80 éve dolgozik folyamatainak s termékeinek fenntarthatóbbá tételén és fejleszti kapcsolatait a kávétermelő gazdákkal. A márka a NESCAFÉ Terv (NESCAFÉ Plan) keretében 2010 óta világszerte több mint 700 000 termelőt támogatott az egészségesebb, ellenállóbb és jobb minőségű termény előállításában, a fenntartható kávétermesztés érdekében eddig 235 millió kávécserje palántát biztosított a velük dolgozó gazdák részére.
Ez nemcsak a kávéültetvények fiatalításához járul hozzá, de a talajegészség javítása és a karbonmegkötés révén fontos részét képezi a vállalat megújuló élelmiszerellátási rendszerekre történő átállását támogató kezdeményezésének is.
[sc name=”facebook” ][/sc]