Sokan vagyunk mi, a kávézás szerelmesei, akik szinte már-már szenvedélyesen szeretik kortyolgatni ezt a meleg (olykor pedig jeges) italt. Szinte nem is ismerünk olyan embert, aki ne fogyasztana rendszeresen kávét, és bizony az adatok is ezt erősítik, ugyanis hazánkban a felnőtt lakosság napi 2,7 csészényi kávét iszik. Bár Magyarországon a kávé többnyire funkcionális italként van jelen – tehát gyors felhörpintjük a mihamarabbi ébredés reményében -, azért egyre többen fogyasztják élvezeti szándékkal is. Ha te is ezek közé tartozol, akkor van egy jó hírünk számodra, ugyanis az idén májusban forgalomba helyezett Costa Coffee éppen ezt az igényt kívánja kielégíteni.
Talán már ti is hallottatok a Costa Coffee kávéházláncról, amely többek között hazánkban is képviselteti magát. Idén májustól azonban már nem csak a kávézók privilégiuma a magas minőségű Costa márka, hanem a magyar háztartások, a kávézók és a bárok vendégeié is, ugyanis a kivételes Costa élmény mindenki számára biztosított.
A minőség mindenek felett
A Costa Coffee kiváló minőségét jelzi, hogy 112 próbálkozás után alkották meg a mára már ikonikusnak számító Mocha Italiát, továbbá az is árulkodó, hogy csak minden 20. kávébabból 1 felel meg annak a minőségnek, amelyet a márka kávéi nyújtani kívánnak. A Costa kávémester csapata ráadásul minden adag pörkölt kávéba még a csomagolás előtt belekóstol – akármilyen hihetetlenül is hangozzon ez -, éppen azért, hogy saját maguk győződhessenek meg a kávé minőségéről. Ha számszerűsíteni szeretnénk, akkor ez 5000 kóstolást jelent évente – ennek tudatában pedig nincs is mit csodálkozni azon, hogy Gennaro Pelliccia, a Costa főkóstolójának nyelvét 10 millió fontra (kb. 4 milliárd forintra) biztosította a cég.
Egy fenntartható brand
Bár nagyon fontos a minőség, semmiképpen nem támogatnánk egy olyan márkát, amely nem a fenntarthatóság jegyében épül fel. A Costa kávéihoz csakis Rainforest Alliance minősítéssel ellátott kávészemeket használnak fel, így lényegében biztosak lehetünk benne, hogy minden csésze elfogyasztása után támogatjuk a környezetet is. A Rainforest Alliance egy olyan nemzetközi non-profit szervezet, amely célul tűzte ki a trópusi erdők megőrzését, ám a Costa nem csak a környezetvédelmet tartja szem előtt, de a kávétermelő közösségek támogatásával javítja a gazdálkodók megélhetését is.
Így kávézunk mi
Bár mi magyarunk imádunk kávézni – a felnőtt lakosság 85%-a fogyaszt rendszeresen -, 91%-ban ezt otthon tesszük, 53%-unk pedig még a munkahelyén is iszik egy csészével – legalábbis a járvány előtt ez volt a tendencia.
Szeles Dóra, a Coca-Cola HBC Magyarország kávéfejlesztési vezetője szerint: „kutatásainkból kiderül, hogy magyarok többsége még inkább funkcionálisan kávézik, a fő cél a reggeli felébredés, így a többségnél a kávé élvezete másodlagos, a tej és cukor hozzáadása általános. Egyre többen isznak azonban kávét élvezeti szándékkal és egyre többen keresik a minőségi kávékat, a kávézás élményét. Napjainkban a kávézás hasonló fejlődésen megy át, mint egy évtizede a bor-, majd a pálinkafogyasztás. Bár otthon még kevésbé, a vendéglátóipari helyeken egyre nagyobb igény mutatkozik a kávékülönlegességek és a prémium minőségű őrlemények iránt.”
A Costa kávé hazai nagykövetének nem mást kértek fel, mint a neves médiaszereplőt és médiatulajdonos D. Tóth Krisztát, akivel a magyarországi piacra lépés is egy élmény lesz. Bár Kriszta érdeklődési köre a gasztronómia mellett a kávézásra is kiterjed, végül a fenntartható és tudatos fogyasztás iránti elkötelezettsége nyitotta meg az utat a Costával való együttműködés felé, amelynek keretén belül 5 különböző izgalmas beszélgetésre számíthatnak majd a kávézás szerelmesei.
Kriszta egyébként nagyon találóan így fogalmazott a kávézással kapcsolatban: „Mindannyiunk életében számtalan olyan kedves ismerős vagy régi barát van, akiktől
telefonon vagy online úgy köszönünk el, hogy „igyunk meg valamikor egy kávét!” Aztán…
nem történik semmi, hiszen elfoglaltak vagyunk, és mindig közbe jön valami. A Costa Coffee támogatásával induló új élő beszélgetés-sorozatomban ezzel a szokással szeretnék
szakítani; minden hónapban leülök egy kávéra egy olyan emberrel, aki érdekel, akivel ezt
egy ideje már tervezzük. Míg mi a kávézás közben megbeszéljük a dolgainkat, a közönség a találkozót élőben követheti az Instagram oldalamon, és felteheti a saját kérdéseit is – így reményeim szerint egy igazi, közösségi élményt szerzünk mindenkinek”
Mi már nagyon várjuk a beszélgetéseket D. Tóth Krisztával, addig is pedig a kávé legyen veletek!