Fontos számunka a környezetvédelem, így nem véletlenül kaptuk fel a fejünket a hír hallatán, miszerint a Lidl Magyarország még a korábbiakhoz mérten is csökkenti műanyag felhasználását: ezúttal a gyümölcsök és a zöldségek terén eszközölt változásokat.
A műanyagmentes-fejlesztésnek hála a vállalat évi 17 tonna műanyagot képes megtakarítani, amely közel sem hangzik kis mennyiségnek. Nem kell egyébként nagy változtatásokra gondolni: például a Golden, Idared, Fuji, Gála és Jonagold termékek esetében annyit változtattak, hogy a műanyag sorolóbetéteket papírtálcákra cserélték, míg a 3 db-os zöld csípős paprika, a Red Chief és Granny Smith esetében a 4 db-os kiszerelést átállították lédig (azaz nem előre csomagolt) változatra – így ez utóbbi esetében a csomagolásból 100 százalékban eltávolításra került a műanyag.
A Lidl egyébként már korábban is fontosnak tartotta a környezetbarát technológiát: 2018-ban például célul tűzte ki, hogy 2025-re 20 százalékkal csökkenti a műanyag felhasználását, saját márkás termékek csomagolóanyagainak 100 százalékát pedig újrahasznosíthatóvá teszi. Fontos még, hogy a Lidl 2018-ban végleg megszabadult az egyszer használatos műanyagok forgalmazásától, úgy mint a szívószálak, a műanyag poharak, a műanyag tányérok és evőeszközök, valamint a műanyag fültisztító pálcikák.
A vállalat még ezen felül is tesz a tudatos és átlátható vásárlásért, ugyanis létrehozta saját „Felelősen csomagolva” logóját, amely csakis azokra a termékekre kerülhet rá, amelyek megfelelnek az alábbi kritériumrendszernek:
- a csomagolóanyag legalább 80 százalékban újrahasznosítható; vagy
- legalább 30 százalékban újrahasznosított csomagolóanyagot tartalmaz; vagy
- a csomagolóanyag fenntarthatóbb alternatív anyagból áll; vagy
- legalább 10 százalékkal csökkent a csomagolóanyag vagy annak súlya
[tds_note]A Lidl saját működési folyamatiban is hangsúlyossá tette a fenntarthatóság és a tudatos vásárlás elveit, amelyek érdekében – az említetteken túl – még edukatív aktivitásokat szervez, legutóbb például a szelektív hulladékgyűjtés témájában fejlesztett applikációt és hirdetett versenyt követői számára.[/tds_note]
[sc name=”facebook” ]